Video Aspect Ratio: 4:1

Individuele coaching bij burnout

Reken definitief af met je burnout!

Team

van coaches 

Altijd buiten

de natuur in (en in beweging)

Actief

in heel Nederland

Herken je deze klachten?

Volledige uitputting burnout en stress

Volledig uitgeput

Je bent altijd maar moe, of je nu net uit bed komt of al lang uit bed bent.

Paniekaanvallen: coaching bij burnout

Paniekaanvallen 

(Niet bij iedereen) Vanuit het niets krijg je opeens paniekaanvallen. 

Lichamelijke klachten: coaching bij burnout

Lichamelijke klachten

Klachten als griepjes, hoofdpijn, migraine-aanvallen die niet over lijken te gaan.

Hyperventilatie: coaching bij burnout

Ademhaling

Je hebt moeite met een normale gangbare ademhaling. Je hyperventileert.

Slecht slapen: coaching bij burnout

Slecht slapen

Je slaapt slecht. Wanneer je moet slapen, slaap je niet. Je ligt nachten wakker.

Sociaal Contact: coaching bij burnout

Sociaal contact

Je hebt weinig/geen behoefte aan sociaal contact. Liever trek je je helemaal terug.

Agressiviteit: coaching bij burnout

Boos of agressief

Je reageert snel en hard en hebt een kort lontje. Zo ken je jezelf niet!

Agressiviteit: coaching bij burnout

Acceptatie kost veel moeite.

Het accepteren dat het niet meer wil kost je moeite. Je wilt door, maar je lijf zegt dat het niet kan.

Depressie: coaching bij burnout

Depressieve gevoelens

Zie je het helemaal niet meer zitten, ervaar je zware, depressieve gevoelens?

Dan is het absoluut tijd voor actie!

Wij begrijpen dat het lastig voor te stellen is, in de situatie waar je nu zit. Maar het herstellen van een burnout is echt mogelijk mits je de juiste begeleiding krijgt. Natuurlijk wil je zo snel mogelijk van een burnout af! Het herstellen van burnout kost veel tijd, veerkracht en doorzettingsvermogen. Maar we helpen je zo snel mogelijk uit je burnout en van je stress af te komen op onze eigen, unieke manier. Het is onmogelijk om met een overvol hoofd iets op te nemen, laat staan te leren. Praten in een ruimte is dus niet iets waarvan wij vinden dat goed is voor je is. Wellicht heb je last van huilbuien, voel je paniek en angst en ben je bang om nooit weer beter te worden. 

Individuele coaching burnout en stress

Het is daarom belangrijk dat je eerst lichamelijk herstelt. Zo bouw je weer vertrouwen op in je lijf en krijg je de regie over je leven weer terug. Pas dan is het mogelijk om echt te gaan herstellen van een burnout.

Leuk om kennis te maken!

Mijn naam is Ruud Meulenberg. Samen met een team van vijftien coaches help ik dagelijks mensen die vastlopen in het dagelijks leven door stress en burnout. 


Ik was 19 toen ik een burn-out kreeg. Twee studies, 20 uur werken, sporten op Nederlands niveau, een eiwit intolerantie (lichamelijke malheur) en een wil om altijd maar door te gaan en er voor mensen te zijn, zorgden ervoor dat ik met hartklachten en uitvallende ledematen in het ziekenhuis terecht kwam. 


De weg naar herstel heeft bij mij 2 jaar geduurd, en nog altijd is de angst om weer ziek te worden aanwezig. De 2 jaar stonden bol van het vallen, opstaan, nogmaals heel hard vallen, etc. Maar telkens landde ik wat zachter en begon te snappen dat het allemaal niet zo lukte als ik het graag wilde.






Ruud Meulenberg: burnoutcoach




Coaching bij burnout

Inmiddels zijn we met een compleet team

Deze eigen ervaring heeft gemaakt dat we nu met een team van meer dan 15 coaches actief zijn in heel Nederland op het gebied van burnout- en stresscoaching.

Begeleiding bij burnout en stress

Het is onze passie om mensen een beter leven te geven na een burnout. Wij zijn pas tevreden wanneer iemand blij is met zijn/ haar burnout. Dit is ontzettend noodzakelijk omdat het oude gedrag vooraf een burnout niet gezond was en de burnout moet zorgen voor blijvende veranderingen.

Coaching bij burnout: natuur

Altijd in de natuur

De natuur als natuurlijk oplaadpunt. De lucht, de frisheid, het buitenzijn, de zon en de wind zorgen ervoor dat je eindelijk even kunt stoppen met denken. Zeker wanneer je naast je burnout ook last hebt van angst, paniek of hyperventilatie, is het bos een zeer geschikte plek om je hoofd leeg te maken. 


Lukt het je niet om naar het bos toe te komen? Geen probleem, dat snappen we best. We halen je dan thuis op.

Coaching burnout: in de natuur

De kracht van beweging

Beweging zorgt voor de aanmaak van de juiste hormonen die ervoor zorgen dat je minder stress krijgt. Bovendien bouw je door te bewegen een grotere mentale en fysieke veerkracht op, zodat je beter weet om te gaan met tegenslagen.


Natuurlijk passen we de intensiteit aan op jouw persoonlijke situatie. We begrijpen ook best dat gaan bewegen spannend is. We bewegen daarom op een niet-intensieve manier die niet uitput

Individuele coaching bij burnout

Echte ondersteuning

We luisteren naar je, helpen je om dingen echt anders te doen (of er gewoon mee te stoppen) en je krijgt hulp om je voeding, je slaap, je ademhaling en je lichaamshouding te verbeteren.


Bovendien krijg je praktische handvatten aangereikt die je eenvoudig in je dagelijks leven kunt toepassen. Zo kom je al heel snel weer wat beter in je vel te zitten en krijg je weer grip op je eigen leven.


Heb je ons tussen de sessies door een keer nodig? We reageren altijd binnen 24 uur op je vragen! We snappen namelijk dat je niet alleen ziek bent tijdens de sessies.

Coach burnout Groningen

Na 2,5 jaar burnout zijn kreeg ik eindelijk de handvatten waardoor ik weer grip kreeg op mijn leven

Jessie Reitsema

Goed herstellen doe je in 3 fasen

burnout gaat niet over

Acceptatiefase

Accepteren van je huidige situatie en op zoek naar energiegevers. Zoektocht naar eigen identiteit

Zo snel mogelijk van burnout af

Herstelfase

Opbouwen van lichamelijke en mentale veerkracht en herstellen van burnout

Burnoutcoaching Drenthe

Doenfase

Re-integratie en het blijven toepassen van alles wat je geleerd hebt

Coach burnout gezocht

'Door buiten te zijn en door fysieke inspanning te combineren met gesprekken en oefeningen ben ik een enorm stuk verder geraakt op mijn zoektocht naar balans in het leven. Met dank aan Ruud!'

Hans, 55+, hevige stress

Het traject in grote lijnen

Burnout coach gezocht

Acceptatiefase

Tijdens de acceptatiefase helpen we je eerst tot rust te komen om zodoende een goede basis te leggen voor je herstel. Bovendien leer je de coach kennen, raak je vertrouwd met de omgeving en zet je de eerste stappen naar herstel.


Door een laagdrempelige aanpak leer je jouw burnout te accepteren en zie je in hoe het kan dat je een burnout hebt gekregen.


Je krijgt hulp om te ontspannen, zodat je deze fase goed door kunt komen. Je komt voorzichtig in beweging door te wandelen en heel soms kleine stukjes hard te lopen.


De begeleiding in deze fase is intensief: Je ziet je coach 4 weken lang, 2 maal per week.

Burnoutcoaching Nederland

Herstelfase

In de herstelfase gaan we wat meer aan de gang met fysiek herstel, zodat we een basis leggen voor mentaal herstel. Je leert jezelf beter kennen, te begrijpen, grenzen aan te geven en oude patronen herkennen. 


Je leert omgaan met schuldgevoelens en je herkent angst en depressieve gevoelens. Je krijgt vaardigheden aangereikt waardoor je succesvol kunt herstellen en de draad weer op kunt pakken, maar nu wel op een gezonde evenwichtige manier.


De herstelfase duurt ca 4 weken. Je ziet je coach 1 maal per week.

Herstel van je burnout

Doenfase

De doenfase wordt gekenmerkt door aan de gang te gaan. Met kleine stapjes weer terug naar een evenwichtig leven. Re-integratie staat centraal in deze fase. Dat levert soms best uitdagingen op, waarbij je geholpen wordt door je coach. Re-integratie kan namelijk best spannend zijn. 


Collega's verwachten oude prestaties die op dit moment niet kunnen en misschien nooit meer lukken. Soms lukt re-integreren niet in de oude situatie. In dit geval hebben we ervaring in zowel re-integreren op een andere plek tot outplacement, loopbaanadvies en transitievergoedingen (Verzorgd door een geschikte externe partij)


Je ziet je coach in de doenfase 1 maal per 2 a 4 weken.

Kennismakingsgesprek plannen?

Hoe helpen we jou het beste?

Basis

- Van stress afkomen

- Burnout voorkomen

- Praktisch en praktijkgericht

- Handvaten stress de baas

- Mentale/ fysieke veerkracht

- Rust in hoofd en lijf

  • 8 - 12 sessies

    Intensief

    - Herstel burnout

    - Mentale/ fysieke veerkracht

    - Eigen identiteit

    - Zelf de regie

    - Rust in hoofd en lijf

    - Zorgen voor jezelf

  • 10 - 15 sessies

    Intensief+

    - Voor directies/ bedrijfseigenaren etc.

    - Alles gericht op zsm herstel 

    Tot 4x per week begeleiding

    - Zelf de regie nemen

    - Rust als basis

    - Mentale/ fysieke veerkracht

  • Maatwerk

    Dit zeggen onze klanten

    'Geleerd om met stress om te gaan'

    'Na 8 keer trainen met Ruud heb ik geleerd met stress om te gaan en het niet langer een storende factor in mijn leven te laten zijn. Ruud laat je op een praktijk gerichte, moderne en actieve wijze inzien hoe je stress de baas kan zijn. Ik raad zijn trainingen aan iedereen aan'

    Begeleiding bij burnout

    Hannah, 19 jr, burnout

    'Doeltreffende begeleiding heeft mij goed gedaan'

    'In het begin van mijn burnout zat ik thuis en wist ik niet meer wat ik moest doen. Ik kon alleen nog maar op de bank zitten of in mijn bed liggen. Uiteindelijk ben ik teruggekeerd op een andere werkplek. Deze doeltreffende begeleiding heeft me echt goed gedaan"

    Begeleiding bij burnout

    Berend, 38jr, burnout

    Direct aan de gang om van je burnout af te komen?